Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011

Αναβάθμιση υπηρεσιών διάγνωσης...

Αγαπητοί συνάδελφοι,

ελπίζουμε το παρόν ιστολόγιο να αποτελέσει έναν χώρο γόνιμων συζητήσεων για την τωρινή, αλλά και για τη μελλοντική λειτουργία των ΚΕΔΔΥ. Είναι ευπρόσδεκτοι όλοι όσοι ενδιαφέρονται για θέματα αξιολόγησης και υποστήριξης του μαθητικού πληθυσμού. Θεωρούμε πως υπάρχουν αρκετά ζητήματα ώστε να μιλήσουμε για αυτά. Παρά τη μεγάλη δυσαναλογία μεταξύ του ανθρώπινου δυναμικού και αιτημάτων για αξιολόγηση, τα ΚΕΔΔΥ αγωνίζονται για την εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων. Όμως, οι ισχύουσες διατάξεις επιδρούν πολλές φορές ανασταλτικά. Πιστεύουμε ότι ύστερα από περίπου 10 έτη λειτουργίας θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τον τρόπο λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ. Επιπλέον, η πολιτεία οφείλει να ξανασκεφτεί την αναλογία μεταξύ προσωπικού και μαθητικού πληθυσμού. Τονίζουμε ότι το παρόν ιστολόγιο είναι αποκλειστικά ένας χώρος ανταλλαγής απόψεων και δεν εκπροσωπεί κάποια πολιτική ή συνδικαλιστική οργάνωση. Μακάρι να λειτουργήσει υποστηρικτικά για όλους μας και κυρίως για τους συναδέλφους που (θα) μετέχουν σε διαβουλεύσεις με την πολιτεία.

Πρωτοβουλία: Φίλοι ΚΕΔΔΥ

4 σχόλια:

  1. Είναι γεγονός ότι πολλές από τις διαδικασίες που υπαγορεύονται από τα ΦΕΚ και άρα εμείς ακολουθούμε, είναι χρονοβόρες. Νομίζω πως αυτή την κριτική θα πρέπει να την αντιληφθεί η πολιτεία και να ανοίξει τον διάλογο με τα ΚΕΔΔΥ. Η διατήρηση της υπηρεσίας μας δεν θα έχει μακροπρόθεσμα ποσοτικά και ποιοτικά οφέλη, εάν δεν προσαρμόσουμε τις διαδικασίες μας στα σημερινά δεδομένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό θα ήταν να είχαμε ευελιξία στις διαδικασίες αξιολόγησης ώστε να διαχειριζόμαστε μεγάλους αριθμούς μαθητών και έτσι να μας μένει χρόνος για υποστήριξη, τόσο εντός του ΚΕΔΔΥ (π.χ. συμβουλευτική μαθητή/γονέα), όσο και εκτός του ΚΕΔΔΥ (π.χ. επισκέψεις σε σχολεία). Για να γίνει αυτό θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ομαδικές δοκιμασίες (π.χ. screening tests, παραγωγή γραπτού λόγου, ερωτηματολόγια αυτοαξιολόγησης) με σκοπό την δημιουργία ενός λεπτομερούς φακέλου του μαθητή. Υπάρχουν κάποια από τα «12 ανιχνευτικά εργαλεία» (δόθηκαν στα ΚΕΔΔΥ) που μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτό τον σκοπό. Έτσι, θα εξοικονομηθούν πολλές ανθρωποώρες. Εννοείται πως θα συνεχίζουν να γίνονται κάποιες ατομικές δοκιμασίες (π.χ. αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας). Θα μπορούσε να γίνεται η λεπτομερής αξιολόγηση του μαθητή, μόνο αν προκύπτει λόγος ύστερα από την μελέτη του φακέλου του και από τα screening tests). Αυτό έχει κάποιο ρίσκο, αλλά γίνεται και χωρίς αυτό? Σίγουρα, τα τεστ είναι απλώς εργαλεία και πάνω από αυτά βρίσκεται η κρίση του αξιολογητή.
    ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στην επαρχία πάντως, τουλάχιστον στο δικό μας ΚΕΔΔΥ, προλαβαίνουμε να κάνουμε και υποστήριξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στα ΚΕΔΔΥ πάντα υπάρχει -και θα υπάρχει- αρκετή δουλειά, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι ο μαθητικός μας πληθυσμός είναι υποδιαγνωσμένος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή